Kolejne wydawnictwa prasowe bankrutują, a te, które jeszcze funkcjonują, zmniejszają wydawane nakłady. Wydaje się, że era prasy dobiera końca. I nie ma w tym przecież nic dziwnego, bo dzisiaj o wiele większą popularnością cieszy się internet, który dostępny jest bezpłatnie, do tego o dowolnej porze dnia i nocy. Co będzie z drukiem na papierze? Czy ktoś jeszcze kupuje w ogóle gazety i czasopisma?
Jeśli wybierzemy się do kiosku, zobaczymy, że większa część ekspozycji to rozmaite książki i gadżety, a stojak na gazety zapełniony jest głównie tytułami, które pojawiają się cyklicznie i dotyczą danej tematyki. Owszem, jeszcze nabywamy prasę, ale coraz rzadziej tę codzienną, a częściej specjalistyczną albo taką, która wydawana jest seriami.
Prasę kupują najczęściej seniorzy, dla których nowe medium nadal jest nowoczesnym wynalazkiem, z którego nie do końca potrafią korzystać. Ciekawostką jest jednak fakt, że coraz większa grupa osób w podeszłym wieku posiada już komputer czy smartfona i świetnie radzi sobie z obsługą wyszukiwarki internetowej. Dla nich jednak najbardziej wiarygodnym źródłem informacji jest prasa.
Wydawnictwa, które chcą utrzymać swoich czytelników, muszą zaskakiwać. Muszą dawać bonusy, na które nie można liczyć w sieci. To dlatego bardzo często stojak na gazety w kioskach jest zaopatrzony w tytuły ze specjalnymi prezentami dla czytelników. To wabik, który ma skłonić do zakupu.
Warto też wspomnieć, że o klienta, który nabędzie tytuł prasowy, niezwykle mocno trzeba się starać. Ekspozycja prasy musi być bardzo intensywna, to dlatego stojak na gazety ustawiany zostaje tuż przy wejściu do sklepu bądź zaraz przy ladzie. Wszystko po to, by został zauważony, wzbudzić zainteresowanie i chęć zakupu.
Nic nie zapowiada jeszcze kompletnej plajty wydawnictw prasowych, ale pewne jest, że te generują każdego roku coraz mniejsze zyski i muszą wspierać się coraz bardziej innowacyjnymi kanałami dystrybucji swoich tytułów.